تاريخ : پنجشنبه بیست و پنجم آبان ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های  عمومی شهرستان درمیان و به نقل از پایگاه وحدت درمیان، محمد بشیری زاده ، فرماندار درمیان، درجلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان اظهار کرد: تعدادی کتابخانه در شهرهای طبس مسینا، قهستان، گزیک و روستای نوغاب احداث می شود که برای ساخت این طرحها به 15 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: باید شرایطی ایجاد شود که همه مردم به راحتی بتوانند به کتابخانه دسترسی داشته باشند و کتابهای مورد نظر خود را به امانت گرفته و مطالعه کنند.

فرماندار درمیان به تعداد کتابخانه های موجود شهرستان اشاره کرد و افزود: در شهرستان درمیان شش باب کتابخانه عمومی وجود دارد که در این کتابخانه ها 47 هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف وجود دارد.

طاهره رمضانی،رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان هم در این جلسه گفت: از ابتدای امسال از کتابخانه های این شهرستان 21 هزار و 119 جلد کتاب امانت گرفته شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بیشترین استقبال از کتابهای کمک درسی، داستانی و مذهبی بوده است و دانش آموزان و کودکان بیشترین قشر مراجعه کننده به کتابخانه ها هستند.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان درمیان با اشاره به اینکه هم اکنون 2 هزار و 684 نفر در کتابخانه های عمومی شهرستان عضو هستند، عنوان کرد: زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان یک هزار و 723 متر مربع است که سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی به ازای هر 100 نفر 2.7 متر مربع است.

رمضانی همچنین از برگزاری 70 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان خبرداد و خاطر نشان کرد: جلسه نقد کتاب، مسابقه کتابخوانی، نشست کتابخوانان، بازدید دانش آموزان از کتابخانه ها، مسابقه نقاشی، عضویت رایگان، بخشودگی دیرکرد جرایم، عقد تفاهم نامه با ادارات و تجلیل از کتابخوانان نمونه از مهمترین این برنامه هااست.

وی در خصوص پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی شهرستان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون از این محل 118 میلیون و 837 هزار ریال پرداخت شده و شهرداری ها 120 میلیون ریال به کتابخانه های شهرستان بدهی دارند.



ارسال توسط زارعی
.: :.

/a>